fredag 13 januari 2012

Redskapsbod

Här har det inte hänt mycket på länge. Behövde en tids uppehåll från den här bloggen för att ladda om batterierna eller hur jag nu ska uttrycka mig. Det här huset skrev jag att jag skulle återkomma om när jag luskat i dess historia. Nu vet jag att det tillhörde Skogsmästare Strand och var hans redskapsbod. Denne gentleman hade ansvaret för skogarna på Järvafältet åt Försvaret mellan åren 1927 till 1963. Här hade han sitt trädgårdsland och verktygen för dess arbete förvarade han i redskapsboden antar jag. Senare lät han bygga ett trefamiljs radhus intill för sina söner och sig själv. Hade jag flyttat till området tidigare kanske jag kunde haft möjligheten att träffa skogsmästaren in person. Han föddes nämligen i slutet av 1890 talet och blev över hundra år gammal. Strand skrev också en bok om sina " Hågkomster från Järvafältet"! 
Ave.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar