fredag 16 augusti 2013



Skydivers eller fallskärmshoppare, ser så häftigt ut när man kollar de som hoppar. Men hur fanken vågar de. Mig skulle de vara tvungna att sparka ut från planet om jag skulle drista mig till ett sådant stolleprov. Inte ens ett tandemhopp är att tänka på. Men lik förbenat ser det hur kul ut som helst. Mycket att tänka på verkar det också vara, bara att packa skärmen efter ett hopp tar en bra stund såg jag, det beror antar jag på att en felaktigt packad skärm är skillnaden mellan att komma ned lungt och stilla mot rakt ned i backen. De där som ligger på en skatebord övar inför uthoppet gissar jag. Tänk dig att hoppa ut från planet från 4000m höjd för att falla fritt i cirka en minut, då måste man nog veta hur man ska rida på termiken. Som sagt inget för mig men att kolla in dem är himla roligt.
Ave 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar