torsdag 16 juni 2011

Eltandborstar och försäljare

I dag blev jag uppringd av en ung trevlig gosse som frågade om jag ville delta i en liten undersökning om vad jag använder vid underhållet av mina tänder. Frågorna bestod av hur ofta jag går till tandläkaren vilken typ av tandkräm jag använder, typ av tandborste, och om jag nyttjade mellanrumsborste och några harmlösa frågor ytterligare. Därefter frågade han om jag ville ha en elektrisk tandborste som ersättning för att jag deltog i den mycket korta undersökningen, helt utan kostnad för mig naturligtvis och ingen portokostnad ovanpå som är vanligt förekommande. Det tackade jag naturligtvis ja till. Men så kom det där som jag anade skulle komma, där fanns naturligtvis ett krav.
Det bestod av att jag förband mig att köpa en ny eltandborste var tredje månad ungefär eftersom de försämras efter den tiden och bör bytas ut. Ja jävlar vilka fula försäljningstricks de har numera. Jag tackade naturligtvis nej med motivationen att jag aldrig köper nånting via telefonförsäljning. Här vart den unge trevliga gossen en anings purken och frågade citat, ska vi skita i hela grejen då? Ja det ska vi sa jag å så sa vi hej då, jag glatt och den unge gossen hej med ilsket tonfall. Ska tilläggas att jag haft min eltandborste i två år nu och batteriet börjar visserligen vissna och behöver därför laddas oftare numera. Men inte behöver jag en ny tandborste var tredje månad den saken är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar