torsdag 24 november 2011

Det gamla huset


Detta hus finns i min närhet och jag undrar verkligen varför det är övergivet? Finns ytterligare en lika liten byggnad som kanske var redskapsskjul. Har det varit en sommarstuga eller det där första lilla huset man förr ofta byggde för att kunna sova över i under tiden den stora villan skulle byggas? Många frågetecken som pockar på att bli avslöjade. En gammal folkabagge står där också med hjulen djupt nedsjunkna i marken. 
Under de fyra år som jag bott i området har aldrig någon synts till här och allt är lika orört som när jag observerade huset första gången. Det är nog dags att forska i detta ordentligt framöver. Blir att gå på äldre personer som bor nära huset och pumpa dem på information. Lär återkomma här i bloggen när jag vet mer.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar