måndag 18 februari 2013


En dag på stan betyder ett slumpskott här och var, sällan minns jag var de är tagna. Men dessa minns jag faktiskt, nedersta är Sveavägen, torsdagsgubbarna har just besökt Webhallen för inköp av lite datorprylar. Den översta är korsningen Hamngatan och Norrlandsgatan, hembygdsfotografen och jag har vädrat våra gamla ljusmaskiner från förra århundradet. Fortfarande roligt att varva det digitala med att fota med analog film och efter 36 exponeringar soppa dem i framkallningsburken. Huvudsakligen kör jag svartvit film T-Max med känsligheten 400 ASA. Därefter när den framkallade filmen torkat blir bilderna digiloga när jag skannar negativen. En långsam och avslappnande procedur, kan jag rekommendera för den som vill nosa på gamla tiders teknik.
AVE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar