onsdag 20 februari 2013


Gamla Stan hur kärt är inte det ur fotosynpunkt. För inte är jag ensam om att ett par gånger om året hamna i de här kända kvarteren. Ofta känns det väldigt internationellt dessutom, då menar jag alla språken som kan höras i alla fall på turiststråken. Ryska verkar vara det dominerande just nu med de rika ryssarna med rublerna inväxlade till kronor eller Euro som tas emot i en del butiker. Souvenirer till salu i var och varannan butik, antagligen tillverkade i Kina. Spännande eller, tycker inte jag. Då det skapar jobb så är det antagligen bra för landet, men det mesta är ändå junk som troligen efter hemkomsten hamnar i nån låda. Efter ett par år så slänger turisten den där souveniren som han undrar varför i helsefyr handlade han den. Så tror jag, kanske har jag fel, bra i så fall.
HL   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar