torsdag 27 oktober 2011

Iphones

Slussen mot arbetsdagens slut, Iphonerna tycks mig ha blivit en förlängd del av handen numera på väldigt många personer! Inte ringer man särskilt ofta med dem heller utan det är alfapet eller något avancerat spel som rullar mestadels tror jag utan att egentligen veta. Troligen surfar många också. Verkar vara enormt beroendeframkallande att ha en sån där maskin, jag menar så fort tillfälle ges rycks de fram och ett energiskt pillande och tryckande sätter igång. Inte sjutton behöver de snusa eller röka de här personerna? Kan det vara så att Iphonerna drar ned på rökningen och snuset? En ny last har ersatt den gamla, i så fall är det ett sunt tecken så långt. Det är en fantastisk teknisk inovation med alla olika applikationer som kan laddas ned, GPS:en direkt i luren eller varför inte koppla upp färddatorn på cykeln till Iphonen. Snart sagt allt går att fixa in på fanskapet. Frågan är bara blir man lyckligare av att ständigt vara igång med den hela tiden. Sanna mina ord snart kommer det att presenteras avvänjningsprogram för Iphonemissbruk.
Amen.

1 kommentar:

  1. Vi kommer att erbjudas dessa fantastiska maskiner på jobbet. Nackdelen är att då får man mailen i den också. Då plingar det allstå närsomhelst på dygnet och man blir betingad att kolla.
    Näpp, där går gränsen mellan jobb och fritid för mig.
    /ToJ

    SvaraRadera