tisdag 4 oktober 2011

X100



Kvällsbilder tagna med min excellenta Fuji X100, en retro-kamera som tekniskt klår många systemkameror.
Här är den läckra saken, när den hängt över min axel ute på byggden så har jag fått en och annan fråga om det är en Leica jag går och bär på. De flesta behöver bara kolla in den en gång till så känner de igen den som
den där nya heta X100. En pocketkamera som kan det samma som de flesta systemare och fram för allt skjuter bilden direkt inga fördröjningar som de flesta pocketkameror dras med vilket är helt oacceptabelt för mig. Det här är egentligen en mätsökar kamera fast i ny tappning med en hybridsökare Den fungerar som genomsiktssökare om man vill det, men har också en stor inbyggd elektronisk sökare med relativt hög upplösning. I alla fall den är bra kompis där ute när jag letar något att tidsdokumentera.
A la bonheur.  

1 kommentar: