söndag 17 juli 2011

Danish people screws!

Ja den titeln tål å tänkas på, tolkningsfrihet råder i vårt land. Men frågar du mig så handlar det om en skruv och mutter som kan ses på gågatan i Fredrikshavn. En gågata med idel små individuella affärer med ett stort varierat utbud av kläder bland annat och mycket annat. I Sverige har vi halkat in på fel väg tycker jag, köpcentra i vartenda hörn i landet med samma affärer, samma utbud. Små butiker konkurreras ut med höjda hyror för varje centrum som moderniseras å la köpcentrum och därmed försvinner det lilla men varierade utbudet. Jag förväntar mig att ett och annat köpcentrum dör lite då och då på grund av brist på kunder. Onoff i konkurs i veckan som gick, fler är att vänta. Som jag ser det är det omöjligt att handla så mycket så att alla köpcentra ska gå med vinst, och dessutom korkat. Är det inte dags för räknenissarna att ta ett sabbatsår eller ett par kanske.  

Carpe...

1 kommentar:

  1. Det var ett roligt o lite annorlunda motiv. Bara komma på iden men det är väl inget att muttra över...

    SvaraRadera