fredag 15 juli 2011

Manne

Tillsammans med två barnbarn tittade vi på clownen Mannes rullande föreställning vid Eggeby Gård i juni nån gång. Riktigt rolig var han med många skämt också för vuxna, vilket gjorde det lika roligt för oss vuxna som för barnen. Senare efter föreställningen kommenterade sambon Mannes ålder. Han måste vara jättegammal han har ju funnits jämt, så länge jag kan minnas ungefär, lät det. Varpå jag nyfiken som jag är sökte på nätet om den gamla clownen Mannes ålder. Kunde konstatera att även jag tillhör de där jättegamla eftersom vi råkar vara årsbarn Manne och jag. Hujeda mig så det kan bli. För övrigt är det den gamle trotjänaren Pentaxen som Manne porträterats med.
That´s life folks sanningarna är obarmhärtigt klargörande.   

1 kommentar:

  1. haha..jattegammal. Na sa gammla ar ni inte. Inte an ialla fall. Jag minns Clownen Manne ocksa. Han var val pa TV nar vi var sma..eller?

    SvaraRadera