lördag 16 juli 2011

Skagen

Vi besökte också Skagen på vår semester där någon slags festival pågick med livemusik utomhus lite överallt. Livemusik utomhus har man tydligen under hela sommaren i Skagen, mysigt tycker jag. Det här paret från Oklahoma i USA underhöll matgästerna på en uteservering med bluegrass musik. Rätt ovanlig basgitarr damen spelar på skulle jag tro i alla fall är den ovanlig i min värld.

Här utanför en pub som var fullpackad lyssnade folk utanför lika bra som inne på ett bluesband. Mycket öl går det åt skulle jag tro. Mer eller mindre alla vi möte på ströget hade en öl i handen gammal som ung, kvinnor som män mitt på dagen alltså. Lätt berusning hos många men ingen som uppträdde berusat och illa, visst en del var högljudda å det är väl lätt att bli efter ett par öl. Kanske det är detta som är danskt gemyt? Nån som vet?  

Carpe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar