tisdag 19 juli 2011

Showoff

Satt och vilade mina ben på Konserthustrappan tillsammans med många andra för mig okända. Rätt som det är står den här killen framför mig och gör sig redo med typiska rörelser som vi har sett elitidrottsmän göra i alla tider. Tänk er hur Carolina Klüft gör så förstår ni, han pratar med sig själv och peppar sig själv inför sitt stora hopp.
Här går han fram och kontrollerar och memorerar var han ska ta avstampet, djupt koncentrerad fortfarande pratande för sig själv. Det här är allvar och ingen lek för honom, det är världsrekord som gäller och vi på konserthusets trappa hans publik.
Nu är han tillbaks till ansatsplatsen med fuill koll på var han ska ta avstampet. Se bara på polarn med händerna i byxfickorna han såg ut som va sjutton sysslar denne mannen med och en tvivlande blick kan jag ana. 
 
Här är han på väg mot världsrekordet i jämfotahopp, om jag har förstått rätt och nu gissar jag så ska han komma så nära stolpen som möjligt. I vilket fall som helst är han mer än nöjd med hoppet verkar det som,  hans ovationer och segervrål tyder på att han är mer än nöjd med resultatet. Publiken applåderar naturligtvis i alla fall vid de första försöken. 
Tillbaka till utgångspunkten han tycks tänka att bättre kan jag. Av min närmsta granne på trappan fick jag höra att killen kommer ofta hit och utför sin idrottsbragd och har så gjort i flera år. Underbar uppvisning tycker jag å tänk ny publik har han varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar